8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش کمپین «خرید قسطی آخر سال با اسنپ‌پی»: ۶۰ درصد از بودجه کمپین صرف Awareness شد دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 6 دقایق

کمپین نوروزی «اسنپ پی» یک کمپین 360 درجه با شعار اصلی «اکنون بخرید، با اسنپ پرداخت بعدا بپردازید» تمرکز بر سرویس اعتباری اقساطی اسنپ پی به عنوان روش پرداخت اقساطی بدون بهره در روزهای گذشته معرفی شد. در سال 1402 پیام اصلی کمپین این بود: “هرچه می خواهید با اسنپی اقساطی با تخفیف های ویژه در پایان سال بخرید.”

به گزارش روابط عمومی اسنپی، هدف از این کمپین علاوه بر انتقال پیام اصلی، این است که مصرف کنندگان با شنیدن عبارت «اکنون بخر، دیرتر بپرداز»، اسنپی را به خاطر بسپارند. به همین دلیل در مرحله اول کمپین از شعارهای غیرمستقیم و استعاری استفاده شد که تخیلی بود، ابهام کمی داشت و مخاطب را به تفکر واداشت. همچنین به صورت آنلاین از نماد ‘سکه’ برای انتقال مفهوم رونق مالی و افزایش قدرت خرید در سال جدید برای انتقال پیام اصلی کمپین استفاده شد.

مرحله اول کمپین: دست انداختن

فاز اول این کمپین که از 25 باخمن آغاز شده است با پنج شعار «با هم بخرید، کم کم بپردازید»، «یک کهکشان بخرید، ستاره بپردازید!»، «سیستم بخرید، پرداخت کنید» بر فضای آفلاین تمرکز دارد. سیاره‌ها»، «درخت بخر، برای یک شاخه بپرداز!» و «آفتاب بخر، بهای خورشید را بپرداز!» در قالب بیلبورد و تابلوی کاهگلی در تهران اجرا شد.

هدف از تبلیغات محیطی در این فاز این بود که مخاطب با شنیدن عبارت «اکنون بخر، دیرتر بپرداز» که شعار برند اسنپی است، به یاد اسنپی بیفتد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد یک سری شعارهایی بود که از نظر شکلی شبیه شعار هستند. این شباهت این قابلیت را داشت که در زمان گیمیفیکیشن شدن در ذهن مخاطب باقی بماند. نتیجه این شد که در قالب یک مدل معنایی خاص، مدلی خاص از شعارها ایجاد شود تا مخاطب دچار احساس ابهام و علامت سوال شود که پاسخ آن بسیار ساده است. سپس مخاطبان آن را در ذهن خود مرور کردند و سعی کردند آن را باز کنند که باعث شد آثاری از جمله در ذهنشان باقی بماند.

گزارش کمپین خرید پرداخت SnapPay پایان سال:

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

در طراحی شعارهای این کمپین از چه تکنیک هایی استفاده شد؟

بر اساس گزارش این مجموعه به دی ام برد، اصول و تکنیک های به کار رفته در خلق سری شعارهای فاز اول شامل موارد زیر بود:

مبالغه در رساندن معنا

این اغراق به دو صورت در شعارها ظاهر شد.

  1. نسبت دادن مفهوم خرید به اشیا و معانی خاصی مانند کهکشان، دریا و خورشید که مفهوم عظمت را در ذهن خواننده تداعی می کند.
  2. نسبت دادن مفهوم خرید به اشیا و معانی مانند درخت که حس سرزندگی و سرسبزی را در ذهن مخاطب تداعی می کند.

استفاده از کلمات غیر معمول و عجیب

یکی از تکنیک هایی که به حک شدن پیام در ذهن مخاطب کمک می کند، استفاده از کلمات غیرمنتظره است. کلماتی مانند «شراره» با ایجاد حس خاصی در مخاطب که شامل تعجب، لبخند یا تداعی شخص یا موضوعی خاص در ذهن مخاطب است، بر ذهن مخاطب تأثیر می گذارد.

شباهت شعارها از نظر شکل

خرید کامل “قسمت” “قسمت” پرداخت!

شباهت سلسله شعارهای کمپین از نظر شکلی باعث تقویت هوشیاری مخاطبان با شعارهای مختلف شد.

تعامل با مخاطب از طریق گیمیفیکیشن

ساختار معنایی این سری از شعارها به گونه ای انتخاب شده است که مخاطب بتواند با آنها شوخی کند و یا الگوهای جدیدی را در ذهن خود بسازد و آنها را مرور کند.

تفکر معنایی

استعاره های به کار رفته در شعارها به گونه ای است که مخاطب می تواند آنها را خیال پردازی و تصور کند.

انتقال یکی از ارزش های مهم تجاری

اسنپ‌پی مخاطب را قادر می‌سازد تا محصولی را به‌صورت یکجا خریداری کرده و قیمت آن را با افزایش‌های کوچک بپردازد و مجموعه شعارهای این کمپین بر انتقال این ارزش متمرکز شده است.

به همین دلیل استراتژی و هدف تبلیغات محیطی اسنپی در فاز اول این بود که با ایجاد یک بازی فرم با عبارات و کلمات خاص، سرنخ هایی را به هدف اصلی بدهد.

مرحله دوم کمپین: غربالگری

در مرحله دوم این کمپین که از اول اسفند آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه داشت، تمرکز بر روی شکل اصلی عبارت (اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید) در کنار نام تجاری (اسنپ پی) بود. از بازی کلامی و استعاری فاز اول، حالا با انتقال. پیام را مستقیماً پایان دهید. مرحله غربالگری این کمپین به صورت آفلاین و آنلاین به طور گسترده و در کانال های مختلف ادامه یافت که در ادامه به طور مختصر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

حضور در شبکه های اجتماعی

علاوه بر فعالیت در اکانت های رسمی اینستاگرام و تلگرام اسنپ، شاهد همکاری این برند با برندهای پذیرنده اعتبار اسنپ پی در صفحات مجازی خود و در قالب برندسازی مشترک با همکاری وبلاگ نویسان بودیم. در این مدت اسنپی در اینستاگرام به همراه تبلیغات در صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرامی اینفلوئنسر مارکتینگ نیز انجام می دهد. علاوه بر این، این برند در هشت پادکست فارسی به عنوان حامی ظاهر شد.

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

گزارش کمپین خرید اقساطی پایان سال اسنپ‌پی: «60 درصد بودجه کمپین صرف آگاهی‌سازی شد» 6

عملکرد بازاریابی

مخاطبان کمپین SnapPay Buy Now Pay Later معمولاً نسل Z، Y، X فعال سایبری بودند که شامل همه کاربران Snap Super App، کاربران SnapPay و همه کاربران وب سایت وام اقساطی در SnapPay بود. هدف این کمپین اطلاع و همچنین بهره وری دو طرفه بود آگاهی از برند اسنپی را افزایش دهید ایهاافزایش تعداد سفارشات اقساطی اسنپ پی برگزار شد. برای این منظور 60 درصد بودجه به آگاهی بخشی و 40 درصد به بهره وری اختصاص یافت. Snappy اندازه گیری عملکرد کمپین خود را از طریق 4 کانال جداگانه انجام داد:

  • فضای دیجیتال: تبلیغات بنری، بنر اصلاحی، تبلیغات گوگل، اعلان فشار، تبلیغات بومی
  • e-CRM: ارسال پیامک به کاربران اسنپ پی و کاربران برندهایی که اعتبار اسنپ پی را می پذیرند
  • صفحه فرود اختصاصی کمپین: اعلام زمان برای فعال سازی تخفیف های ویژه
  • ارسال کد تخفیف Snappy انحصاری برای کاربران

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

تبلیغات در شبکه نمایش خانگی

اسنپی یکی از برندهایی است که حضور فعالی در شبکه تلویزیونی خانگی در اکوسیستم دارد. در این کمپین با حضور در پلتفرم های فیلمو و فیلم نت، نقش های مقدماتی قبل از پخش سریال های اسکار، نیسان آبی 2، گنج فرشته، زودیاک، دفاعیداداش، شباهنگی و مرداب که از پرمخاطب ترین سریال های این روزهای تئاتر

با استفاده از نقاط لمسی سوپراپ اسنپ

کاربران اپلیکیشن فوق العاده اسنپ جزو مخاطبین اصلی کمپین اسنپ بودند. بنابراین اسنپ از نکات لمسی اصلی این اپلیکیشن از جمله بنر انتظار درخواست خودرو، نشان نماد خدمات اعتباری در صفحه اصلی اسنپ، اسلایدر روی بنر اصلی اپلیکیشن و همچنین ارسال پوش نوتیفیکیشن و ایمیل غافل نشد.

گزارش کمپین خرید پرداخت پایان سال SnapPay:

نصب تابلو و تابلوهای کاهگلی در تهران و شهرستان

علاوه بر تبلیغات اینترنتی، تبلیغات آفلاین این کمپین نیز انجام شد که در فاز اول شامل 95 بیلبورد و کاهگل در سطح شهر تهران و در فاز دوم همزمان با آغاز سفرهای نوروزی نزدیک به 200 بیلبورد و تابلوهای حصیری در تهران و 50 تابلو و نی تابلو در شهرستانها نصب شد.

افزایش بیش از 25 درصدی در “آگاهی از برند” اسنپی در سال 1402

بر اساس اعلام تیم بازاریابی این مجموعه، کمپین نوروزی اسنپی در پایان سال 1402 پایان بسیاری از کمپین های آگاهی بخشی برای این برند در سال 1402 بود که در نهایت منجر به رشد بیش از 25 درصدی آگاهی از برند و خدمات اسنپی شد. نسبت به ابتدای سال. فضای دیجیتال، تبلیغات محیطی و شبکه های اجتماعی از جمله کانال های موثر برای این رشد بودند.

بیش از 100000 سفارش SnapPay فقط در یک روز

به گزارش روابط عمومی اسنپ‌پی، در این کمپین تعداد سفارش‌های پرداخت اسنپ‌پی تنها در یک روز (4 مارس 1402) به بیش از 102000 خرید اعتباری اقساطی رسید که هر خرید شامل یک سبد خرید از چندین محصول مختلف بود.

تیم بازاریابی این مجموعه درباره نتایج این کمپین توضیح می‌دهد: «از نتایج کمی این کمپین می‌توان به بیش از ۸۵ میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی، ۹۷۴ میلیون بازدید در فضای دیجیتال، افزایش ۲۷ هزار فالوور در اسنپی دست یافت. اینستاگرام، بیش از 60 میلیون بازدید از ویدیوی کمپین و اضافه شدن بیش از 300000 کاربر جدید به Snappy اشاره دارد.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا