گزینه انفجار خرابکارانه در بالگرد رئیس جمهور منتفی است
[ad_1]
من گزارش میدم خبرگزاری تسنیممرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح دومین گزارش کمیته عالی بررسی میزان و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را به شرح زیر منتشر کرد.
1. گزارش هواشناسی 30 اردیبهشت، وضعیت جوی و پیش بینی فعلی از فرودگاه تبریز (منطقه) به مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آگبند و سد قیز قلعاسی) تا ساعت 0850 صبح مساعد و مناسب برای شرایط پرواز بصری بود. اما هوای مسیر برگشت پس از دریافت آخرین مدارک دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان 2 بالگرد دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
2. اکثر مدارک، سوابق و مدارک مربوط به تعمیر و نگهداری بالگرد حادثه دیده به دقت بررسی شد و هیچ نقصی که بتواند از نظر تعمیر و نگهداری در سانحه موثر باشد یافت نشد.
3. ظرفیت بالگرد از نظر تعداد مسافر و تجهیزات مطابق با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در ابتدای پرواز و هنگام برخاستن از مبدأ به مقصد و مسیر برگشت می باشد.
4. بر اساس تحقق مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد مجروح تا زمان وقوع حادثه 69 ثانیه به طول انجامید و هیچ واکنشی نشان ندادند و هیچ اعلام وضعیت اضطراری ثبت نشد. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود 1.5 دقیقه) در گزارش اول با عملکرد نوار ضبط شده در هلیکوپتر MIL-17، 69 ثانیه تایید شده است.)
5. با توجه به نمونه برداری ها و آزمایش های انجام شده بر روی بقایای و قطعات هلیکوپتر و نحوه پراکندگی آنها و فواصل قطعات جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در حین پرواز و لحظات. قبل از ضربه، شیب ارتفاع حذف می شود.
6. در تمام مدت ماموریت و حداکثر 69 ثانیه قبل از حادثه، تماس با بالگرد حادثه در فرکانس های مشخص شده برقرار بود که آخرین تماس و پیام توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) انجام می شد. ، هرگونه تداخل در سیستم ارتباطی یا تداخل فرکانسی مستثنی است. (ارتباط بین 2 هلیکوپتر دیگر تا فرود در معدن مس سونگون ادامه داشت).
7. بر اساس گزارش کارشناسی تخصصی بالگرد سانحه دیده، اثری از جنگ رادیویی الکترونیکی مشاهده نشد.
تا زمان مشخص شدن علت اصلی حادثه، آزمایش و تجزیه و تحلیل داده ها ادامه خواهد داشت و نتایج آن گزارش می شود.
انتهای پیام/
[ad_2]