معلمانی که در مبارزه با محرومیت خود را به آب و آتش می زنند!

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیماز میان همه مشکلات ریز و درشت آموزش و پرورش که بیشتر اوقات دانش آموزان را تحت الشعاع قرار می دهد و علیرغم مشکلات و معضلات دوران تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی عادی از جمله شلوغی کلاس های درس، خالی شدن فضای مدرسه، تدریس توسط معلمان بدون مدرسه. توانایی های لازم، تنبیه بدنی و فشار و استرس امتحانات پایان ترم معلمانی هم هستند که با فداکاری خود روزهای مدرسه را برای دانش آموزان دلپذیر و شیرین می کنند.

معلمی که کلیه اش را به دانش آموزش می دهد تا او را به زندگی بازگرداند، معلمی که برای نجات دانش آموزانش قلبش را به آتش می کشد و خودش را می سوزاند، معلمی که فقط برای نمره درس نمی دهد و مراقب سلامت روان دانش آموزان است. به عنوان هدف اصلی آن؛ معلمان تنها بخشی از فداکاری جامعه هستند.

اهمیت کار معلمان جهادگر و ایثارگر که به طور مستقیم بر سلامت روان دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور متمرکز هستند، به حدی است که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 21 اردیبهشت بر این امر تأکید کردند. سال: «آموزش و پرورش باید الگوهای موفقی باشد به عنوان معلمی که خوب تدریس می‌کند یا سال‌های زیادی از عمر خود را صرف تدریس کرده است یا رنج سفر به مناطق سخت را برای آموزش دانش‌آموزان، شناخت و معرفی این معلمان به‌عنوان قهرمانان آموزش دیده است.

24 معلم جهادگر که از بین 2100 معلم فعال در این عرصه برگزیده شده بودند در اولین جشنواره ملی معلمان جهادی برای ارائه به مردم تجلیل شدند و ایثار این معلمان را باید الگوی تربیتی دانش آموزان این سرزمین دانست. .

از معلمی در روستا تا حل مشکلات مدرسه 310

محمد امامی معلمی است که در سال 1396 وارد دانشگاه فرهنگیان شد و پس از فارغ التحصیلی به عنوان معلم در یکی از مدارس روستایی شهرستان فتح آباد استان فارس منصوب شد.

او می گوید: «اولین تصویری که از مدرسه دیدم، ساختمانی 50 ساله و فرسوده با کلاس هایی بود که به دلیل استفاده از بخاری های نفتی، تاریک شده بود! چندین بار برای بهبود فضای مدرسه به اداره آموزش و پرورش رفتم اما بوروکراسی اداری آنقدر مرا خسته کرد که در نهایت به شورای روستا رفتم و با کمک آنها و شورای روستا موفق به نوسازی مدرسه شدیم.

در ادامه توانستم تیمی متشکل از 12 نفر از مدیران مدارس روستاهای اطراف تشکیل دهم که در حل مشکلات مدارس ما به یکدیگر کمک کردند و توانستیم مشکلات 20 مدرسه روستا را به صورت متقابل حل کنیم.

درب مدرسه روستا پس از 6 سال تعطیلی باز می شود

کم کم فعالیت ها گسترش پیدا کرد و تیم ناحیه تبدیل به تیم ناحیه شد و مشکلات مدارس منطقه را حل کردیم، مدرسه یکی از روستاها که 6 سال تعطیل بود و دانش آموزان باید 6 کیلومتر پیاده روی می کردند. تا با کمک خیرین به مدرسه روستای همجوار برسیم و با صرف 300 میلیون تومان بازگشایی شدیم.

در حال حاضر یک تیم 120 نفره در استان فارس داریم که در هر شهرستان یک نماینده داریم. این گروه جهادی در یک سال گذشته مشکلات 310 مدرسه از رنگ آمیزی و شاداب سازی تا سیستم آب و سرویس بهداشتی مدارس را برطرف کرده است.

آموزش پس از بازنشستگی برای دانش آموزان عشایری

محمدرضا زندی; شفیعی یکی دیگر از معلمان جهادی شهرستان همدان است که به عنوان سرپرست در مدارس عشایری فعالیت می کند و توانسته با تشکیل یک گروه 100 نفره از معلمان بازنشسته گام های خوبی در امر تربیت دانش آموزان عشایری بردارد.

این معلم گفت: دانش‌آموزان عشایری مکان و زمان خاصی برای درس خواندن ندارند و حتی والدین آنها نظارتی بر تحصیل آنها ندارند، شاید به دلیل چرای دام مانع درس خواندن فرزندانشان می‌شوند! شماره تماس معلمان بازنشسته را داشتم، بنابراین یک گروه 100 نفره از معلمان تشکیل دادم که برای تدریس به دانش آموزان عشایر شمال استان خوزستان و جنوب ایلام رفتند. تمام هزینه ها توسط معلمان پرداخت شد، فقط سپاه برای ما ماشین برای رفت و آمد تهیه کرد.

معلمان بازنشسته به عنوان معلم در چادرهای عشایر می روند و با آنها کوچ می کنند، شرایط واقعا سخت است. حتی برخی مناطق در طول جنگ مین گذاری شدند و متأسفانه در حالی که یکی از دانش آموزان مشغول بازی بود، مین منفجر شد و هر دو دست خود را از دست داد».

نذری که با دانشجویان نیازمند به پایان رسید

مسعود بختیاری; جهادگر معلم مبتدی با 4 سال سابقه کار از استان آذربایجان غربی; او که معلم مدرسه ابتدایی است، به دنبال عهد و پیمان خود مبنی بر ارائه آموزش رایگان به دانش آموزان محروم است.

این معلم می گوید: وقتی پسر 2.5 ساله ام در بیمارستان بستری شد نذر کردم که پس از بهبودی به دانش آموزان نیازمند به صورت رایگان آموزش دهم، آن را نصب کردم تا دانش آموزان با من تماس بگیرند.

وقتی تعداد دانش آموزان به 10 نفر رسید، آنها را به مدرسه معلمی بردم و هزینه مدرسه را خودم پرداخت کردم.

به گزارش تسنیم؛ احمدرضا اصلانی مشاور مدیرکل و دبیر قرارگاه جهادی آموزشی استان تهران است که از راه اندازی سامانه عطناب برای ثبت نام معلمان جهادی، بسیج و علاقمندان به مدارس کمک می کند. علاقه مندان با مراجعه به سامانه https://etnab.ir/auth آنها می توانند برای کمک به مدارس ثبت نام کنند.

وی می گوید: در اردوی جهاد تربیتی تهران مناطق 10، 11، 15، 16، 17، 18 و 19 را پوشش دادیم و تابستان گذشته موفق به رنگ آمیزی کلاس ها، بهسازی امکانات و سرویس های بهداشتی شدیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

خروج از نسخه موبایل