دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardدستمزد مارکترهای زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است – دیام برد
[ad_1]
دادههای جدید از نظرسنجی حقوق و مشاغل 2024 هفتهنامه بازاریابی نشان میدهد که شکاف جنسیتی دستمزد برای کارمندان تمام وقت کاهش یافته است، اما همچنان وجود دارد. بر اساس این مطالعه، در میان فروشندگان زن که تمام وقت کار می کنند، میانگین حقوق آنها حدود 16 درصد کمتر از همتایان مرد است.
در سال 2020، داده ها تفاوت 28 درصدی را نشان می دهد. این میزان در سال 2021 به 23 درصد و در سال 2022 به 12.6 درصد کاهش یافت و در سال گذشته به 16.5 درصد افزایش یافت، اما متأسفانه این فاصله همچنان قابل توجه است. این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که درآمد ساعتی زنان به طور متوسط کمتر از مردان است، که معیاری استاندارد برای شکاف دستمزد جنسیتی در بسیاری از مشاغل است. اما داده های جمع آوری شده در پنج سال گذشته نشان می دهد که شکاف دستمزد زنان و مردان در بازاریابی کاهش یافته است.
[ad_2]