8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardتبلیغات برندسازی و تبلیغات عملکردی، دو یار همیشگی هستند نه رقیبان هم‌مسیر دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 2 دقایق

لس بنت، کارشناس برجسته اثربخشی تبلیغات، در آخرین اظهارات خود، بر لزوم تمایز واضح بین تبلیغات تجاری و عملکردی تأکید کرد.

بر اساس گزارش مارکتینگ ویک، بنت اگرچه هر دو نوع تبلیغات را در نظر می گیرد، یعنی. وی بر این باور است که نمی‌توان با یک سنگ دو پرنده را کشت و با یک تبلیغ به هر دو هدف رسید، زیرا به برند لطمه می‌زند.

بین تبلیغات برندینگ و تبلیغات عملکردی تمایز قائل شوید

در توضیح این مشکل، بنت بین دو نوع تبلیغات تمایز قائل می شود:

  • تبلیغات برندینگ: این نوع تبلیغات بر ایجاد علاقه و برانگیختن احساسات در مخاطب تمرکز دارد. گفتن داستان برند، استفاده از تصاویر، موسیقی جذاب و ایجاد حس همبستگی برند از جمله مولفه های کلیدی در تبلیغات برندسازی است.

  • تبلیغات کاربردی: در مقابل، هدف اولیه این نوع تبلیغات، ترغیب مشتریان به خرید یا انجام یک اقدام خاص است. ارائه تخفیف، ارائه پیشنهادات ویژه و تاکید بر مزایای ملموس یک محصول یا خدمات از استراتژی های رایج در تبلیغات عملکردی است.

مطالعه بنت و همکاران. نشان می دهد که سرمایه گذاری در تبلیغات برندسازی در بلندمدت سود بیشتری نسبت به تبلیغات عملکردی دارد.

به گفته وی، برندهای قوی که از طریق تبلیغات برندینگ به خوبی در ذهن مخاطب نقش می بندد، در نهایت واکنش بهتری به پیام های تبلیغاتی کاربردی نشان می دهند، زیرا در این صورت مخاطب با برند بیشتر آشنا می شود و میل به خرید افزایش می یابد. من پیدا خواهم کرد.

60 درصد بودجه باید صرف برندسازی شود

بنت با اشاره به قانون 60-40 برای تخصیص بودجه تبلیغاتی پیشنهاد می کند که 60 درصد بودجه به برندسازی و 40 درصد به تبلیغات کاربردی اختصاص یابد.

همچنین بر اهمیت اندازه‌گیری اثربخشی هر دو نوع تبلیغات تأکید می‌کند تا بتوان با تجزیه و تحلیل نتایج، استراتژی‌های تبلیغاتی را به طور مداوم بهبود بخشید.

در نهایت، بنت به برندها توصیه می کند که از ترکیبی از برندسازی و تبلیغات عملکردی برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده کنند و برای هر نوع تبلیغات، اهداف و استراتژی های خاصی را تعیین کنند.

تبلیغات برند با نیمکره راست و تبلیغات عملکرد با نیمکره چپ مرتبط است

ورلاندو وود، مدیر ارشد نوآوری در System1 نیز با بنت در مورد دو نوع تبلیغات صحبت کرد: تبلیغات نمایشی و تبلیغات عملکردی (فروش).

وود توضیح داد که تبلیغات “کارکردی” با نیمکره چپ مغز انسان مرتبط است، در حالی که تبلیغات “برند” با نیمکره راست مغز عاطفی تر مرتبط است.

تبلیغاتی که از «برندسازی» استفاده می‌کند، سعی می‌کند از طریق جذابیت عاطفی و داستان‌گویی، علاقه‌ای به برند ایجاد کند، در حالی که تبلیغات «کارکردی» وجود علاقه در برند را فرض می‌کند و به دنبال ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید است. در واقع، تبلیغات نمایشی به دنبال ساخت یک برند است، در حالی که تبلیغات فروش به دنبال نتایج مستقیم مانند فروش است.

از سوی دیگر، بنت همچنین معتقد است: “وقتی نام تجاری قوی باشد، مردم به بازاریابی ارجاعی شما پاسخ بهتری خواهند داد زیرا از قبل آماده خرید هستند.”

بنت همچنین در مورد مطالعه اثر فروش توضیح داد: “مطالعات در مورد اثرات فروش پس از تبلیغات “فروش” به راحتی قابل مشاهده و اندازه گیری است. آنها فقط 40٪ ROI را نشان می دهند، 60٪ ROI از برندسازی طولانی مدت است.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا