[ad_1]
میتبی یوسفی عضو کمیسیون سازندگی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی درباره اهمیت تقسیم وزارت راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه مسکن و راه گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله چین، روسیه، کره جنوبی و… این وزارتخانه تقسیم و تبدیل شده است. به دو وزارتخانه تبدیل شده و در دو حوزه مسکن و راه و ترابری فعالیت می کند، بنابراین تجربه جهانی در این زمینه وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در کشور ما قبل از سال 90 دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی داشتیم که پس از آن این دو ادغام شدند و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد، گفت: در وزارت راه و شهرسازی. توسعه، بیش از 20 معاونت وجود دارد و تشکیلاتی وجود دارد که اگر وزیر بخواهد با معاونانش جلسه بگذارد، یک ماه با همه آنها جلسه تشکیل شود و مسائل هر حوزه بررسی شود.
عضو کمیته ساخت و ساز درباره اهمیت تفکیک این وزارتخانه گفت: حوزه وظایف وزارت راه و شهرسازی بسیار گسترده است و شامل موضوعات مهمی در حوزه مسکن و حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی، کریدورهای هوایی و بین المللی
یوسفی با اشاره به وضعیت بد مسکن در کشور گفت: وضعیت اجاره و خرید مسکن به گونه ای است که بسیاری از مردم گله مند هستند و قطعاً وضعیت مسکن نسبت به گذشته بهتر شده است و باید با تشکیل وزارتخانه ای جداگانه بر این حوزه تاکید بیشتری شود.
یوسفی تصریح کرد: از سوی دیگر حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی وضعیت خوبی ندارند. بسیاری از لکوموتیوها فرسوده و گاه واگن های کشور فرسوده و قدیمی هستند که باید فکری به حال این بخش کرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بهتر است دولت آینده لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی را ارائه کند و اگر دولت این کار را نکرد، مجلس طرح تفکیک این وزارتخانه را تدوین و پیگیری کند. “
به گزارش تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس طرح تقسیم وزارت راه و شهرسازی به 2 وزارتخانه مسکن و راه و ترابری را تدوین کردند و گزارش کمیسیون عمران در دستور کار مجلس قرار گرفت. در شهریور ماه (1400) اما با توجه به اینکه در سال اول دولت سیزدهم تشکیل شد و با ارسال نامه ای به مجلس خواستار به تعویق افتادن بررسی طرح مذکور به مدت یک سال شد. این طرح در دستور کار قرار گرفت اما در نهایت طرح تفکیک وزارتخانه در دستور کار قرار نگرفت و مسکوت ماند.
انتهای پیام/
[ad_2]