9

جزئیات تازه از تکمیل پروژه وب سرویس «کروکی آنلاین» در بیمه تجارت‌نو

[ad_1]

جزئیات جدید تکمیل پروژه وب سرویس «کروکی آنلاین» در بیمه بجارت نو

اقتصاد 24- آرش طاهری، مدیر فناوری اطلاعات بیمه تجارت نو، آخرین وضعیت کروکی آنلاین و عملکرد آن را با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان بررسی کرد.

**پروژه آنلاین کروکی از چه زمانی شروع شد؟

کار اولیه این پروژه از دو سال پیش به صورت مشترک بین بیمه مرکزی و ترافیک فرجا آغاز شد تا در فرآیندی خاص نسخه کاغذی طرح تصادف حذف شود. بخشی از این پروژه بر عهده بیمه مرکزی و بخشی نیز بر عهده فرجا بود.

22 آذرماه سال گذشته همزمان با روز بیمه، رئیس راهنمایی و رانندگی فراج از اجرای این طرح خبر داد و از آن تاریخ به بعد بیشترین گزارش تصادفات توسط ماموران پلیس با استفاده از تبلت ثبت می شود. سپس این اطلاعات از طریق وب سرویس به بیمه مرکزی ارسال می شود و بیمه مرکزی اطلاعات را به شرکت های بیمه منتقل می کند.

**چرا می گویید اکثر کروکس ها؟ آیا این بدان معناست که هنوز 100٪ کار نمی کند؟

به نظر می رسد که هنوز همه افسران پلیس به تبلت مجهز نشده اند، اما شایعه شده است که این روند تا پایان ماه ژوئن تکمیل می شود.

** کروک های آنلاین چه ویژگی هایی دارند؟

در ابتدا فقط فایل پی دی اف کروکی برای شرکت های بیمه ارسال می شد اما در حال حاضر توسعه یافته و علاوه بر کروکی 45 اطلاعات تکمیلی برای شرکت بیمه ارسال می شود. این موارد شامل پارامترهای مربوط به صحنه تصادف، محیط حادثه، شرایط آب و هوایی منطقه حادثه، نقطه جغرافیایی محل حادثه، مشخصات رانندگان و غیره است، به طوری که شرکت های بیمه می تواند از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل داده ها و ریسک بیمه نامه و رانندگان استفاده کند.

**آیا این بدان معناست که همه شرکت های بیمه اکنون کروس آنلاین دریافت می کنند؟

وب‌سرویس مربوطه توسط بیمه مرکزی در اختیار شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرد، اما برخی از شرکت‌ها در حال حاضر محدود به استفاده از فایل پی‌دی‌اف کروکی هستند، در حالی که شرکت بیمه تجارتنو با اجرای سرویس اختصاصی خود، علاوه بر کروکی آنلاین، آن را نیز محدود می‌کند. از پارامترهای اطلاعاتی ثبت شده در صحنه تصادف برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند.

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث به سمت راننده محور شدن پیش می رود و کسب چنین اطلاعاتی می تواند در تعیین نرخ و شرایط بیمه نامه شما موثر باشد.

** آیا کروکی آنلاین برای قربانی حادثه موجود است؟

طبق قانون، طرح کاغذی باید به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان تصادف قرار گیرد و پس از اجرای طرح آنلاین، نسخه ای برای شرکت کنندگان در تصادف ارسال می شود. به عبارت دیگر، زمانی که افسر طرحی را در تبلت خود ذخیره می کند، پیامکی برای طرفین حادثه ارسال می شود که با کلیک بر روی آن می توانید طرح الکترونیکی را مشاهده کنید.

**آیا می توان به کوکی های الکترونیکی اعتراض کرد؟

بله وجود دارد هم طرفین حادثه و هم شرکت بیمه می توانند به این موضوع اعتراض کنند و مراجع قضایی در مورد اعتراض تصمیم خواهند گرفت.

**با وجود کروکی الکترونیکی، اگر شخصی با کروکی کاغذی به شرکت مراجعه کند، به درخواستش رسیدگی نمی شود؟

در این زمینه مشکلی وجود ندارد و هر مشتری با مدارک قانونی به بنگاه مراجعه کند خدمات دریافت می کند.
منبع: روابط عمومی بیمه تجارت نو

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا