توقف سند تحول بنیادین ناشی از فقدان نقشه راه بود/ از سرگیری اجرای سند در دولت شهید جمهور
[ad_1]
نماینده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری (سید جلیلی) گفت: در دهه 90 شاهد توقف اجرای سند تحول بنیادین بودیم و سند 2030 جایگزین سند تحول بنیادین شد که تحول بنیادین را از سر گرفت.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در مناظره پیش از انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با موضوع “مسائل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش” که با حضور سعید جلیلی برگزار شد و در غیاب مسعود مزیکیان باید وزارتخانه می بود، گفت: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی .
وی با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی موضوعی پیچیده است و باید با برنامه ریزی محقق شود، افزود: این اقدام باید با رویکرد آینده نگر تنظیم شود، تدوین برنامه جامع نیروی انسانی یک ضرورت مهم است و نباید احساسی عمل کرد. برای کسری فعلی
کاظمی با بیان اینکه امروز باید مشکل نیروی انسانی را با جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان ماده 28 با روش های دیگر از جمله آموزش تکمیلی معلمان جبران کنیم. برخورد انسانی با این موضوع انجام خواهد شد.
این نماینده کاندیدا با بیان اینکه باید تحلیل 18 ساله جذب نیروی انسانی داشته باشیم، اظهار داشت: معلمان عزیز از اینکه حقوقشان با سایر کارکنان دستگاه های دیگر متفاوت است ناراحت هستند. یکی از موضوعات سند تحول همین موضوع است و در دولت آقای جلیلی یکی از برنامه های ما رسیدگی به نظام حقوق و دستمزد خدمات اجتماعی و مسکن معلمان است.
کاظمی با بیان اینکه صندوق ذخیره معلمان در دهه 90 با مشکلاتی مواجه شد، افزود: بخشی از سبد معیشت معلمان بحث مسکن است که باید از طریق این صندوق و شرکت های آن رسیدگی و تامین شود.
وی با بیان اینکه می توانیم با حکمرانی بهینه به همکاران خدمات اجتماعی ارائه کنیم، ادامه داد: دولت باید سهم خود را در بودجه عمومی به 25 درصد برساند که اکنون 10 درصد است. هر سال باید سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه کشور را 2 درصد افزایش دهیم.
این نماینده کاندیدای انتخابات با بیان اینکه آقای جلیلی به معلم و آموزش و پرورش اعتقاد دارد، گفت: آموزش و پرورش به نوعی قدرت تولیدی کشور است، تشکل های زیادی داریم که قدرت آنها در آموزش و پرورش تربیت می شود. وقتی رئیس جمهور به آموزش و پرورش اعتقاد داشته باشد، آموزش برای او در اولویت است و آقای جلیلی در برنامه های خود آموزش را در اولویت قرار داده است.
وی با بیان اینکه مطالبی را که آموزش می دهیم باید با نیاز امروز و فردای دانش آموزان و جامعه در نظر بگیریم ادامه داد: رویکرد کتاب های درسی باید آموزش مهارت های زندگی باشد و مطالب درسی بر اساس نیاز امروز و فردای دانش آموزان و دانش آموزان باشد. ‘ مهارت های شغلی. ایجاد آموزش مادام العمر برای دانش آموزان.
کاظمی با بیان اینکه در دهه 90 شاهد توقف اجرای سند تحول اساسی بودیم و سند 2030 جایگزین سند تحول اساسی شد و اجرای سند تحول اساسی در دولت شهید رئیسی از سر گرفته شد. دستورالعمل های نقشه راه ارائه شده است و همه دولت ها باید بر اساس نقشه راه حرکت کنند.
وی تامین امکانات مادی معلمان را مشکل برشمرد و گفت: کرامت و معیشت معلم مهم است. طرح رتبه بندی در دولت آقای رایضی هم اجرا شد. رئیس جمهور باید آموزش و پرورش را بداند و معتقد به تقویت مدارس دولتی باشد تا خانواده ها انتخاب مدارس دولتی را در اولویت قرار دهند.
وی با بیان اینکه تمرکز ما باید بر تقویت مدارس دولتی باشد، افزود: بحث کیفیت مدارس دولتی دست یافتنی است، مدارس دولتی باید به کیفیتی برسند که اولویت اول خانواده ها باشد و یکی از راه های این ارتقاء جذب مدارس عالی است. منابع انسانی با کیفیت
این کاندیدای نماینده با بیان اینکه باید اختیارات ویژه ای به معلمان بدهیم چرا که تربیت معلم موضوع مهمی است اظهار داشت: باید برای دانش آموز معلمان محتوای باکیفیت تهیه شود و برنامه های درسی آنها با توجه به مدارس تغییر کند. عمومی سازی می تواند روش بسیار خوبی در آموزش باشد. تولید املاک و تعاونی ها نیز باید ساماندهی شود و با کسب درآمد مناسب و سایر توانایی ها به آموزش و پرورش کمک کنیم.
انتهای پیام
[ad_2]