[ad_1]
اگر کسی به شما بگوید که اهداف کوچک مهمتر از اهداف بزرگ هستند، چه می گویید؟ آیا تا به حال به قدرت اهداف کوچک فکر کرده اید؟ ابتدا آخرین تحقیقات در مورد تأثیر اهداف کوچک را مرور می کنیم. در مرحله بعد، سه روش کوچک هدف گذاری برای مدیران را یاد می گیریم. در مرحله آخر ما می بینیم که چگونه برای خود یک هدف کوچک تعیین کنید.
مایکل فلپس؛ مردی که با اهداف کوچک به یک هدف بزرگ رسید!
زمانی که مایکل فلپس 8 ساله بود، مجموعه ای از اهداف را برای خود نوشت. هدف بلندمدت او حضور در المپیک بود اما اهداف کوچکی هم داشت. این عادت هدف گذاری از دوران کودکی در فلپس باقی مانده است. او اهداف کوچکی را برای رسیدن به تمرینات، مسابقات و جنبه های مختلف زندگی تعیین می کرد.
نتیجه چنین الگوی فکری چه بود؟ هنگامی که فلپس در سال 2016 از شنا بازنشسته شد، او پرافتخارترین ورزشکار المپیک بود. او با ۲۸ مدال، از جمله ۲۳ مدال طلا، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک بود.
تاثیر اهداف کوچک در کسب و کار
داستان در تجارت هم همین است. تعیین اهداف کوچک می تواند منجر به نتایج بزرگ شود کسب و کار رهبری. اهداف هدف و مقصود شما را روشن می کنند و تأثیر روانی مثبت و مهمی دارند. تعیین اهداف کوچک به شما این امکان را می دهد که در این مسیر پیروزی های کوچکی را تجربه کنید. این پیروزی ها شما را به ادامه راه و رسیدن به رویاهای بزرگ تر تشویق می کند.
پژوهش استراتژی + تجارت این نشان می دهد که کارکنانی که اهداف کوچک روزانه یا ساعتی دارند نه تنها در دستیابی به اهداف شرکت موفق ترند، بلکه روحیه بهتری نیز دارند.
نتایج یک مطالعه جالب
گزارش تحقیق در استراتژی + تجارت منتشر شده است که بیش از 1.5 میلیون هدف گزارش شده توسط 12000 کارمند در صنایع مختلف را بررسی کرده است. داده ها خود گزارش می شوند. کارکنان اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین می کنند و سپس گزارش می دهند که آیا به اهداف خود دست یافته اند یا خیر.
به عنوان مثال، هدف یک نماینده فروش ممکن است رسیدن به شش سرنخ در هفته باشد. هدف یکی از اعضای تیم پشتیبانی ممکن است پاسخگویی به 15 شکایت در روز باشد. هدف یک طراح گرافیک ممکن است ایجاد سه نسخه از یک تبلیغ برای یک کمپین جدید باشد.
ردیابی داده های تعیین هدف برای بیش از یک سال ما را به نکات جالبی می رساند. افرادی که حداقل چهار هدف روزانه در هفته تعیین میکنند و فعالانه به اهداف خود فکر میکنند، 34 درصد بیشتر از افرادی که این هدف را انجام ندادهاند، میرسند. شواهد نشان می دهد که بین هدف گذاری و موفقیت رابطه علی وجود دارد.
آنچه در اینجا جالب بود این بود که هدف گذاری عملکرد شخصی افراد را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. همچنین رسیدن به 50 درصد از اهداف روزانه باعث می شود که فرد احساس بهتری داشته باشد.
چگونه مدیران هدف گذاری را برای کارمندان به عادت تبدیل می کنند؟
با توجه به ارزش بالقوه آن، شرکت ها و مدیران چگونه می توانند هدف گذاری را بخشی از عادت نیروی کار خود قرار دهند؟ پاسخ آسان است. به مردم کمک کنید مزایای آن را برای خود ببینند، پیروزی های کوچک را جشن بگیرند و سپس زبان مناسب را بیابند یا ایجاد کنند. علاوه بر این موارد، پیش نیازها را فراموش نکنید.
این به افراد کمک می کند تا مزایای هدف گذاری را درک کنند
در حالی که شرکت ها می توانند به سادگی تعیین هدف را اجباری کنند، کارمندان وقتی به چیزی اعتقاد دارند بسیار پذیرا هستند. شرکت هایی که از جلسات روزانه برای سازماندهی کار تیمی استفاده می کنند، زمان بسیار آسان تری دارند. می توانید هدف گذاری روزانه یا هفتگی را بخشی از جلسه تیم قرار دهید. این فرصتی را برای صحبت در مورد موانعی که با آن روبرو هستند و نحوه غلبه بر آنها در حین بحث در مورد اهداف فراهم می کند.
با این حال، گاهی اوقات لازم است که مدیران مستقیماً مدیران میانی شرکت خود را در فرآیند درک مزایای هدفگذاری مداخلهای و با برگزاری دورههای آموزشی آموزش دهند.
پیروزی های کوچک را جشن بگیرید
دادههای Strategy+Business به ما نشان میدهد که وقتی تیمها به نصف یا بیشتر از اهداف خود نرسند، ۲۶ درصد انگیزه کمتری دارند.
چه باید کرد؟ رهبران و مدیران باید هر روز اهداف و اهداف روشنی را با تیم خود تعیین کنند. در مرحله بعد باید دستیابی به این اهداف را به عنوان یک موفقیت بشناسند و آن را جشن بگیرند. جشن گرفتن بردهای کوچک روحیه را در سطح فردی و تیمی تقویت می کند و به نفع شرکت است.
هنگام تعیین اهداف از زبان مناسب استفاده کنید
استفاده از واژگان و زبان مناسب بر دستیابی به اهداف کوچک و حتی بزرگ تأثیر می گذارد. یک شرکت نرم افزاری دریافت که زبان مورد استفاده در هدف گذاری بر عملکرد کارکنان تاثیر دارد. برای مثال، وقتی اهداف شامل عباراتی مانند «فروش» یا «سرنخها» میشود، تیمها 12 درصد سرنخ فروش بیشتری تولید میکنند.
دسترسی به زبان و ادبیات مناسب می تواند در افزایش بهره وری کارکنان شما موثر باشد. برای دسترسی به ادبیات خاص هر نیرو می توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید.
پیش نیازها به یاد داشته باشید که به اهداف کوچک برسید
به یاد داشته باشید که هدف گذاری یا حتی تعیین اهداف کوچک به تنهایی نمی تواند نتایج یک تیم کم عملکرد را بهبود بخشد. برای اینکه هدف گذاری موثر باشد، باید پیش نیازهای اساسی و مهمی وجود داشته باشد.
پیش نیازهای هدف گذاری در شرکت ها
- تیم باید تعهد مناسبی از بالا داشته باشد
- رهبران و مدیران باید اهمیت تعیین و بازنگری اهداف را درک کنند
- تیم باید برای تعیین اهداف آموزش ببیند
- رهبران سازمانی باید الگوهای خوبی باشند
- رهبران و مدیران باید امنیت روانی ایجاد کنند تا نیروهایشان از بیان اهداف و دستاوردهای خود نترسند
5 ویژگی اهداف کوچک که باعث موفقیت شرکت ها می شود
قابل دستیابی: دستیابی به اهداف کوچک آسانتر از اهداف بزرگ است. این باعث می شود آن اهداف کمتر ترسناک باشند.
ایجاد یک جنبش: دستیابی مداوم به اهداف کوچک، شتاب ایجاد می کند. هر دستاوردی شما را به جلو سوق می دهد و باعث می شود هدف بعدی دست یافتنی تر به نظر برسد. در نتیجه، شما سریعتر به سمت یک هدف بزرگتر حرکت می کنید.
اعتماد به نفس: هر هدف کوچکی که به دست می آید عزت نفس شما را افزایش می دهد. این موفقیت های کوچک باور شما را نسبت به خودتان تغییر می دهد.
تمرکز: اهداف کوچک واضح، قابل دسترس و ملموس هستند. این ویژگی ها شما را بر روی هدف متمرکز می کند. این تمرکز در نهایت شما را با هدف بزرگ نهایی هماهنگ می کند.
سازگاری و انعطاف پذیری: تعیین و تغییر یک هدف کوچک آسان تر است. اگر شرایط تغییر کرد، می توانید به سرعت هدف خود را با شرایط جدید تنظیم کنید.
اهداف کوچک؛ گام هایی برای رسیدن به اهداف بزرگ
راه موفقیت یک راه مستقیم نیست. به این ترتیب، تعیین مجموعه ای از اهداف کوچک و قابل دستیابی، تیم شما را به ادامه راه تشویق می کند. این اهداف بلوک های سازنده موفقیت شرکت شما هستند. دستیابی به هر هدف کوچک گامی رو به جلو در جهت دستیابی به اهداف بزرگتر شرکت است.
به یاد داشته باشید که هر هدف کوچکی که به دست می آورید یک پیروزی کوچک اما مهم است که ارزش جشن گرفتن را دارد. پس از همین امروز شروع به تعیین اهداف کوچک کنید و ببینید چگونه قدرت آن اهداف کوچک می تواند شما را به اهداف بزرگ برساند.
منبع: قدرت بزرگ اهداف کوچک PwC ، برای رسیدن به اهداف بزرگ، از عادت های کوچک شروع کنید (hbr.org)
[ad_2]