آموزش حل مشکل System UI Isn’t Responding اندروید | گویا آی تی
[ad_1]
دیدن خطای System UI Isn’t Responsing در گوشی یا تبلت اندرویدی خود هر از چند گاهی کاملاً طبیعی است. معمولاً جای نگرانی نیست زیرا گاهی اوقات فقط یک پیام است و به سرعت حل می شود. فقط یکبار خوب کلیک کنید مشکل حل می شود. ممکن است پس از راه اندازی مجدد گوشی، دیگر خبری در مورد مشکل عدم پاسخگویی رابط کاربری سیستم نبینید.
اما موضوع عدم پاسخگویی رابط کاربری زمانی اهمیت پیدا می کند که گوشی پس از دیدن این پیام قفل می شود و نمی تواند هیچ گونه اشکال زدایی یا راه اندازی مجدد و خروج برنامه ها را انجام دهد. در چنین شرایطی، راهحلهای آشکار فناوری اطلاعات را بررسی و آزمایش کنید تا مشکل UI پاسخگو نباشد.
اجباری گوشی را ریستارت کنید
هنگامی که تلفن به طور معمول پاسخ نمی دهد و نمی توانید آن را مجدداً راه اندازی کنید، باید آن را به اجبار ریستارت کنید. این کار را باید با دکمه های کناری گوشی انجام دهید. این را اجباری مجدداً راه اندازی کنید راه اندازی مجدد اجباری شناخته شده است که یک سری از درگیری های موقت حافظه را از بین می برد و می تواند مشکل را حل کند.
به راه اندازی مجدد اجباری این کار را با تلفن انجام دهید:
- ابتدا دکمه پاور را نگه دارید تا منوها ظاهر شوند (معمولاً 10 ثانیه).
- از صفحه باز شده گزینه reboot را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید، در برخی موارد وقتی بیش از حد پاور میشوید، اصلاً وارد صفحه خاصی نمیشود و به سرعت به حالت راهاندازی مجدد میرود.
حالا باید منتظر بمانید تا گوشی دوباره روشن شود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات باید برق را نگه دارید تا گوشی خاموش شود و سپس دوباره آن را نگه دارید تا روشن شود.
حالا گوشی باید بدون هیچ مشکلی باشد رابط کاربری پاسخ نمی دهد برای کار
اگر گوشی همچنان روشن نمیشود یا زمانی که اجباری مجدداً راهاندازی میکنید و خاموش نمیشود، کاری که میتوانید انجام دهید این است که اگر تلفن باتری قابل جابجایی دارد، آن را بیرون بیاورید و دوباره در آن قرار دهید تا گوشی خاموش شود. و دوباره
البته می توانید صبر کنید تا باتری گوشی خالی شود و خاموش شود، سپس دوباره آن را روشن کرده و شارژ کنید تا روشن شود.
وضعیت به روز رسانی سیستم تلفن اندروید را بررسی کنید
معمولاً وقتی بارها خطای خاصی را روی گوشی می بینید و دیگران نارضایتی خود را از این خطاها اعلام می کنند، به این معنی است که مشکلی در سیستم اندروید زیرین و بدنه آن وجود دارد. در چنین شرایطی گوگل به سرعت آپدیت جدیدی را منتشر می کند. بنابراین بهترین کار این است که برای اعمال آپدیت جدید سیستم به روز رسانی گوشی را بررسی کنید.
برای به روز رسانی اندروید:
- ابتدا به قسمت تنظیمات بروید.
- روی یکی از گزینه های System > System Update یا Software Update ضربه بزنید. در گوشی سامسونگ، باید بخش Software Update را در قسمت تنظیمات پیدا کنید.
- در این قسمت باید کمی صبر کنید و به اینترنت متصل باشید تا سیستم وضعیت آپدیت گوشی را بررسی کند. اگر آپدیت در دسترس باشد، دانلود و نصب را مشاهده خواهید کرد.
- برای شروع دانلود و نصب آپدیت جدید روی گزینه Download and Install کلیک کنید.
- وقتی دانلود بهروزرسانی کامل شد، صفحهای را مشاهده میکنید که باید اکنون نصب را ببینید. برای تکمیل نصب روی این گزینه کلیک کنید.
بنابراین، باید منتظر بمانید و آپدیت را انجام دهید و سپس کمی با گوشی دستکاری کنید تا ببینید آیا خبری در مورد خطای عدم پاسخ UI وجود دارد یا خیر.
کش و داده های برنامه را پاک کنید
رابط کاربری سیستم اندروید در اصل به مجموعه ای از اپلیکیشن ها اطلاق می شود که در پس زمینه اندروید اجرا می شوند. گاهی اوقات UI پاسخ نمی دهد یا UI کار نمی کند و خطا پاسخ نمی دهد زیرا فقط یک برنامه با این سرویس تداخل دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که این برنامه را از یک منبع قابل اعتماد به روز کنید. حتی یک بار حذف و نصب مجدد می تواند مشکل را برطرف کند. (اگر کاری انجام دهید، برنامه مورد نظر حذف نمی شود، به این راهنما مراجعه کنید برنامه را در اندروید به طور کامل حذف کنید خواندن)
اما توصیه میکنیم با پاک کردن حافظه پنهان و دادههای این برنامه، پاک کردن سیستم را انجام دهید و در صورت عدم پاسخگویی یا رفع مشکل رابط کاربری، دوباره تست کنید.
برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه و داده ها در Android:
- ابتدا به تنظیمات بروید.
- در بخش تنظیمات، روی Apps یا Apps & Notifications کلیک کنید. (اگر این گزینه را ندارید، از قسمت جستجو در تنظیمات کمک بگیرید)
- پس از مشاهده برنامهها، برای یافتن نام برنامهای که فکر میکنید مزاحم است، به بالا و پایین بروید.
- در زیر ممکن است بسته به نوع دستگاه اندرویدی خود گزینه های مختلفی داشته باشید. به هر حال Storage را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید و در نهایت دو گزینه Clear data و Clear cache را مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید و منتظر بمانید تا داده ها و کش پاک شوند و دوباره وضعیت اندروید را آزمایش کنید.
در طول فرآیند پاک کردن حافظه پنهان و داده ها، ممکن است از شما خواسته شود که در یک فیلد جدید حذف کنید. روی این گزینه (یا روی عبارتی مانند ok) کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل تکمیل شود.
پس از انجام این فرآیند به دستگاه خود بازگردید و نرم افزار مورد نظر خود را اجرا کنید و ببینید آیا خطای System UI را می بینید یا خیر.
برنامه های تازه نصب شده را حذف کنید
اگر به محض نصب یک برنامه اندرویدی بگوید رابط کاربری پاسخگو نیست، هیچ کاری نمیتوان انجام داد مگر اینکه آن نرمافزار را بهروزرسانی کنید و باگ آن را برطرف کنید یا بهطور دائم اشکالاتی را که باعث عدم پاسخگویی رابط کاربری میشوند حذف کنید، واکنشی برای تخریب
برای حذف نصب برنامه در اندروید:
- ابتدا کشوی نرم افزار را باز کنید.
- برنامهای را که میخواهید حذف کنید در زیر برنامهها پیدا کنید
- روی آن ضربه بزنید و برای نمایش گزینه های مختلف فشار دهید. در این قسمت باید بر روی Uninstall ضربه بزنید.
- با این انتخاب، مجدداً از شما خواسته می شود که حذف نصب کنید. باید این گزینه یا OK را فشار دهید.
پس از حذف نرم افزار خوب است یک بار گوشی را ریستارت کنید. دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا UI پاسخ نمی دهد، خطا دوباره اتفاق می افتد! اگر حل نشد، ممکن است مشکل از برنامه های دیگری باشد که اخیراً نصب کرده اید. آنها را یکی یکی حذف کنید و وضعیت را آزمایش کنید.
ریست فکتوری گوشی
اگر هیچ یک از مواردی که گفتیم سیستم شما را بهبود نمی بخشد، وقت آن است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. با این کار همه چیز روی گوشی شما پاک می شود و تنظیمات به حالتی باز می گردد که هیچ مشکلی در گوشی ایجاد نشده باشد. بنابراین، هنگام تهیه نسخه پشتیبان، ابتدا مراحل زیر را دنبال کنید تا گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید:
- به تب تنظیمات گوشی خود بروید.
- در قسمت تنظیمات به دنبال یکی از گزینه های مدیریت سیستم یا کلی بگردید. بسته به نوع گوشی اندرویدی، ممکن است لازم باشد روی Advanced ضربه بزنید.
- در نهایت باید یکی از گزینه های ریست را انتخاب کنید.
- در پنجره جدیدی که باز می شود، روی گزینه تنظیم مجدد اطلاعات کارخانه ضربه بزنید. (این گزینه می تواند چیز دیگری مانند پاک کردن همه داده ها (بازنشانی کارخانه) باشد).
- اگر گوشی شما دارای رمز عبور است، در این مرحله باید رمز عبور را وارد کنید.
- سپس از شما خواسته می شود که دوباره تنظیم مجدد را تأیید کنید. باید Reset یا Delete your data را انتخاب کنید.
در نهایت صبر کنید تا عملیات ریست کامل شود و دوباره گوشی را روشن کنید. قبل از تنظیم مجدد مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و گوشی به اندازه کافی شارژ شده است.
وقتی تبلت یا گوشی اندرویدی شما دارای مشکلات و خطاهای رابط کاربری است، نیازی به وحشت نیست، فقط کمی صبر کنید و موارد گفته شده را انجام دهید. معمولا با توجه به تجربه، مشکل UI در مراحل اول و دوم حل می شود، اما برای اینکه به شما شانس 100 درصدی برای حل مشکل بدهیم، بقیه راه حل هایی را که به ندرت مورد نیاز است را در این مقاله ارائه کرده ایم.
اگر تجربه ای برای حل مشکل رابط کاربری اندروید دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع راهنما:
سایت اینترنتی باگ فایتر
سایت اینترنتی online-tech-tips.com
[ad_2]